Ellen

Tjenare mannen!
Som Ove skulle sagt i Solsidan. Apropå det, lyssnade ni på RixFm imorse.
Dom hade skådespelaren som spelar Ove där, Pratade lite och sedan ringde
dom upp en riktigt Ove som har sammma namn och efternamn och frågade hur
det var att heta likadant, det enda man fick höra var en djup suck och sedan
la mannen bara på! Sjukt roligt, för ingen hade räknat med det.
Men iallafall, sitter hemma hos farmor och farfar nu och kollar på Ellen show,
slutade vi halv tolv, så jag åkte hit för jag ska senare till Telenor och fixa ett abonemang.
Vi ska fixa min nya telefon ikväll! omgomg. Iphone 4s.
Jag har längtat hela veckan. Töntigt I know.
Tänkte hinna plugga lite innan jag måste dra så slipper jag göra det i sista sekund.....
Vilket jag borde göra det nu.


Inne på sista biten

Nämen hejsan bloggen.
Det var några månader sedan..
Men känner mig lite sådär bloggsugen igen. Samla alla minnen på en plats.
Är inne på sista månaderna på gymnasiet nu, känns läskigt men ändå
rätt skönt om jag ska vara ärlig. Även om jag kommer sakna tiden
där så ska det bli skönt att få komma ut i arbetslivet eller resa iväg ett tag.
Men just nu prirrar det i magen, för jag har just bokat flygbiljetter till min
favorit plats i hela världen. London. Snart, snart snart <3
Det var väl det jag hade just nu att säga, för nu måste jag jobba lite
med en logga som ska vara klar idag!

Utgång

Här sitter jag hemma hos farmor och farfar. Lyssnar på musik och laddar inför ikväll.
Ska ut på krogen med Jenifer och Maria. Ska bli kul. Lite komiskt tema på stället vi ska till idag.
Temat är inga pengar på kontot. Som det är helgen innan lönehelgen. Alltså är det nästan halva priset på all cider, öl och ja allt annat har jag
för mig. Ska möta upp dem om några timmar. Ska dock inte vara ute så länge, ska till fotomässan
imorgon tror jag. Har inte bestämt mig än.
Det var ett tag sedan jag bloggade, jag tror livet förändras ibland så man bara tappar vissa saker
på vägen. Bloggen var en sak. Jag tycker det är kul att skriva här, men jag vet inte riktigt varför
det aldrig blir av. För mycket att göra antagligen. För precis en vecka sedan kom
jag hem ifrån Florida. Har varit där i två veckor med familjen, besökt parker och legat på stranden.
När man har varit i USA så inser man, har man bara tid och massor med pengar kan du göra exakt
vad du vill. Det finns möjlighet till allt. Som t.ex. en sak som jag gjorde där. Jag höll i en krokodil
bebis som var en meter. Hur coolt är inte det!?
Men nu orkar jag inte skriva mer.

See ya later!

Reality

Hej igen.
Det var ett tag sen ser jag. Vet inte varför jag inte har bloggat.
Har bara inte velat eller tänkt på det. Vilket jag ångrar nu.
Alla minnen som jag kunde fått ner här. T.ex två englandresor.
Men tänkte bara skriva av mig lite. Det har ju hänt en del saker
i mitt liv, jag har gjort om mitt rum totalt, ner med alla posters och
"skräp", måste lämna tonåren nu, fyller ju faktiskt 18 på tordag.
Vilken är imorgon. shit.
Känns dock inte som att jag blir 18 eller att jag fyller år. Senaste
tiden har varit ändå ganska konstig. Jag kan inte beskriva det,
allt bara förändras. Men en rolig sak är att jag har sommarlov och har
börjat sommarjobba! Älskar mitt sommarjobb, kommer sommarjobba hela
mitt sista sommarlov typ, nice. Får lära mig massa nya saker och så
är alla så trevliga. Jag har alltid varit den personen som älskar att jobba.
Men nu ser jag att klockan är mycket. Jag har så mycket som ska fixas imorgon.
Måste boka min harry potter biljett imorgon också. klockan sju..
Så godnatt alla där ute

YEAHOO

Hej det var ett tag en!
Haft fullt upp de senaste veckorna.
Praktik i fem veckor, varit sjuk, pluggat och så vidare.
Men viktigaste av allt, JAG STICKER TILL ENGLAND PÅ TORSDAG!!!
Can't wait. McFly live på fredag också :')
Lär blogga mer sen då, måste skriva om senaste resan också. haha.
Bloggen hamnar liksom åt sidan på nått sätt.
Har inte haft lust helt enkelt.
Men det ska det bli ändring på!

Tisdag

Jag har så mycket att skriva här.
Men vet inte vart jag ska börja.

.

Girl: "I'm having my operation now, I love you"
Boy: "..."
*Girl lays on operating bed*
*Boy stands there with watery eyes without saying i love you*
*Girl finishes heart transplant, the boy is gone*
Girl: Nurse, where is he?
Nurse says: They didn't tell you who's heart they gave you, did they?
*Nurse hands girl a note*
*Girl reads note*
"I told you it was yours"

21/1-11

Oj vad länge sedan jag skrev här. Har helt enkelt inte haft tid till detta.
Men nu jävlar (säger jag varje gång också.)
Men det senaste halvåret har jag haft skolarbeten så det heter duga!
Vi har inga läxor på min skola, men vill man ha högre betyg så får
man offra lite tid hemma och som jag kommer hem sent varje dag, så
blir det min lilla hemmatid jag får offra. Men tänker hela tiden"bara ett 1½ år kvar".
Längtar till allt är över och jag får stå på egna ben. Men jag lär väl få
äta upp dem orden när jag väl står där. Inga lov, inget studiebidrag, mm.
Livet år hårt sen dör man.
Men idag är iallafall första dagen på över 6 månader jag inte har ett enda arbete som
ska göras. Vet ni varför?
För jag kommer inte vara i skolan på 6 VECKOR.
Har praktik i 5 veckor och sedan 1 vecka sportlov. Fan vad najs det ska bli.
Men slippa pendla i 6 veckor är nog det bästa. Inga försenade tåg varje dag.
Hoppas det blir roligt på praktiken också, annars blir det jobbiga fem veckor.
Men jag tror jag kommer nog ha roligt där.
Men nu ska jag iväg och göra något annat en stund istället för att sitta vid datan.
Bloggar mer sen om vad jag inte har skrivit här!

2010

Letat efter denna lista jätte länge! Äntligen hitta jag den.
Så lite sent, men här är den iallafall. haha.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?: Ja
2. Höll du några av dina nyårslöften?: Nej

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?: Nej
4. Dog någon som stod dig nära?: ja
5. Vilka länder besökte du?: Finland,Åland, London och Turkiet
6. Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?: ja
7. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?: 21 Oktober
8. Vad var din största framgång 2010?: Jag fick jobb
9. Största misstaget?: Gjorde ganska många.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Sjuk är man varje år
11. Bästa köpet?: Nytt objektiv och batterigrepp
12. Vad spenderade du mest pengar på?: resa
13. Gjorde någonting dig riktigt glad?: London, människorna där och mcfly
14. vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?: Party Girl
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?: Ledsnare
16. Vad önskar du att du gjort mer?: vet inte
17. Vad önskar du att du gjort mindre?: slösat pengar
18. Hur tillbringade du julen? Hos farmor och farfar
19. Blev du kär i år?: nej
20. Favoritprogram på TV?: DH, GG och VD
21. Bästa boken du läste i år?: Jag älskar fan alla mina böcker lika mycket
22. Största musikaliska upptäckten?: att jag ska bara ha focus på piano
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?: Jag fick inte det jag ville.
25. Något du önskade dig men inte fick?: Ett objektiv
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2010?: firade den hemma med smörgåstårta
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?: Ja
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2010?: Helvetesår
29. Vad fick dig att må bra?: mina vänner och mcfly
30. Vilken kändis var du mest sugen på?: Mr Danny Jones
31. Vem saknade du?: Oliver
32. De bästa nya människorna du träffade? De jag köade med i England

The list

Klädsel
Vad har du på dig idag:
Nattlinne
Vad använder du just nu för skor: Olika hela tiden.
Favoritfärg på kläder: Jeans med en cool t-shirt

Senaste person som

Sov i din säng:
Jag,haha
Du pratade med: Min bror
Du delade en drink med: haha jag delar inte mina drinkar tänkte jag säga. hahah.. 
Du gick på bio med: Jenifer
Du gick på stan med: Jenifer
Skällde på dig: Pappa

Senaste
Låt du hörde:
A Place Nearby
Film du såg: Göta kanal 3
Mat du åt: pizza:(
Känslan: Jag upplevde en jätte hemsk känsla igår när jag skulle somna, hjärtat slog snabbare och  jag höll på bryta ihop. Det kändes som livet är för kort. Jag vill inte förlora någon jag bryr mig om.
Ilska: Att livet är så jävla fucking orättvist
Resa: London - bristol <3
Glädje: När jag såg mcfly senaste video, är med över tio gånger :')
Dröm: Har haft mardrömmar varje natt de senaste två veckorna..
Boken du läste: Läser just nu Vampire Diaries
Personen du träffade: företaget jag ska praoa hos
Personen du pratade i telefon med: hm....
Personen du fick sms av: Sarah
Gången du åt en 7-eleven korv: Aldrig ätit en 7-eleven korv...
Gången du var utomhus: Idag
Gången du sov: Några timmar sen
Gången hela din familj åt middag tillsammans: Igår
Saken du köpte: En bh

Om dig

Namn: Josefina
Ålder: 17
Smeknamn: Joos
Syskon: yes, my brother Sebastian
Sysselsättning: Fotografera and internet
Bra egenskaper: ...
Dåliga egenskaper: Mycket
Linje/klass: Andra året på John Bauer Gymnasiet
Hårfärg: Blond/mörkblond
Ögonfärg: Grön
Skostorlek: 39/40

Before 2011

Så här skrev jag förra året innan vi skulle inviga år 2010.

Detta blir mitt sista inlägg i år.
Jag hoppas nästa år blir bättre än det här året, och det är året
har varit bra. Jag hoppas på fler mcfly resor, träffa massa nya vänner,
gå på fler konserter och massa mer skojj!
Jag hoppas det blir super!

Blev inte som jag hade tänkt mig..visst jag har haft två otroliga resor iår
Såg Green Day med mina underbara vänner i Göteborg, konserter var magisk.
Sedan har vi McFly konserten som var magisk också, träffade även nya vänner där.
Så två gig och nya vänner. Men tvyärr så ser jag det som ett jobbig år.
Det har hänt så mycket ledsamma saker i mitt liv. Jag vill bara avsluta året och
hoppas på att nästa år blir bättre. Jag hoppas verkligen jag kommer iväg
på iallafall två mcfly konserter nästa år och så skulle jag gärna vilja se Green Day
igen. Sedan några andra band som One Night Only, The Pretty Reckless och Bruce
Springsteen. Hoppas! Sedan hoppas jag alla som jag bryr mig om håller sig friska
och mår bra. Men vi får se hur nästa år blir. Jag hoppas verkligen att det blir bra.
Men nu ska jag gå tillbaka till gästerna vi har hemma. Vi ska snart äta.

Gott Nytt År På Er Alla!

Julklappar

Jag lever!
Glömde totalt att skriva något här nu efter jul.
Men nu tänkte jag ha som nyårslöfte att skriver mer här, inte bara för att folk
ska kunna läsa utan att jag ska kunna gå tillbaka längre fram i livet och läsa
vad jag gjorde och tänkte då. Sånt är alltid roligt.
Iallafall, alla haft en bra jul? Fick ni det ni önskade er?
Jag har iallafall haft en bra jul. Jätte fina julklappar!
Fick kamera blixten av mamma och pappa jag velat haft jäääätte länge.
Super nöjd! Min kamera utrustning växter och växter <3
Sedan fick jag en extern hårddisk på 2000 GB av farmor och farfar.
Vet att jag fick en av mamma och pappa för 1½ år sedan, men så tänkte jag,
vad händer om den pajar? då försvinner allt. ALLT. Tanken skrämmer mig.
Så därför önskade jag mig en till som en så jag kan ha två med samma saker på.
För båda kan ju inte paja samtidigt tycker jag..
Sedan fick jag massa smått, en englands väska, en dator väska, graffiti nagellack och kajal,
en bok, pengar, simpsons box (senaste), desperate housewives box (senaste) och en Green Day skiva.
Jag är nöjd med allt!
Men nu måste jag sova, mycket att göra imorgon!
Good Night ! xx





Bild på min blixt!

Merry Christmas

Merry Christmas Everyone!
Japp, då var jul över såg jag nu, klockan är över tolv. ska sova snart.
Är jätte trött.. men tänkte göra en lista som jag hittade nyss.
Tänker skriva mer imorgon vad jag fick i julklapp!
Jag är iallafall jätte nöjd!

min bästa vän är Jenifer!
när jag borstar tänderna så kollar jag oftast på tv.
när jag lagar mat ...så blir det mest enkel mat
jag är  rädd för Att misslyckas
den värsta känslan är att vara ensam eller att ha förlorat något som betyder mycket.
den bästa känslan är frihet och kärlek
jag är bäst på att oroa mig för allt
jag är sämst på matte och ändå läser jag matte b kursen
jag lyssnar på mcfly
jag pratar lite för snabbt
jag tycker om min familj,mina vänner,fota, resa, london och mcfly
kärlek är underbart
i somras var jag På mitt favorit ställe som jag aldrig kommer få åka mer till.
sist jag grät var någon dag sedan..
när jag vill tänka så sätter jag mig ute med musik  i öronen eller går ut och springer
när jag bakar ..
Just nu tänker jag på hur jag ska lösa allt mer england nästa år
idag har jag firat julafton med släkten
ikväll ska jag sova och läs amin nya bok!
imorgon kommer jag träna
min mobiltelefon är jag beroende av, inte smsa, men min musik<3
när jag vaknar på morgonen vill jag bara somna om och skita i världen
om jag var ett djur skulle jag vara antinge en delfin eller en örn.


..

Det har hänt massor med saker under dessa få veckor jag inte har bloggat.
Kommer berätta mer efter helgen.
För idag kommer jag åka ner till Blekinge...

27 November 2008

Idag är det två långa år sedan min första McFly konsert.
London Wembley Arena 27 November 2008.
Jag minns det som de vore igår. Lyckligaste dagen i mitt liv.
Att få vara i ens favorit land och se sitt favorit band. Det går
inte att beskriva lyckan. Jag saknar dagen så mycket.
Så glad att mina föräldrar tog med mig på denna resa.
Den.var.bäst.

Hoppas att jag får uppleva deras konsert där den 1 april nästa år.
De spelar där igen på deras nya turne.
Men just nu ser det mörkt ut. väldigt mörkt.

RSS 2.0